Cukorbetegség hasi elhízás

cukorbetegség hasi elhízás

Létrehozva: Növeli a szív- és érrendszeri problémák illetve a cukorbetegség kockázatát, valamint hormonális zavarokban is szerepe lehet. A haskörfogat növekedése sok összetevőből áll össze.

Zsigeri zsír minden olyan zsír, amely a szerveket - vagyis a zsigereket - borítja be. Ez esetben azonban ez a hasfal alatti zsír is ebbe a kategóriába sorolható, de a zsigeri nevet nem bitorolhatja önmagában. Ennek ellenére ez a belső hasi zsír nagyon érzékeny mindenféle anyagcsere- és hormonális változásra.

cukorbetegség hasi elhízás

Ha hasi elhízásról beszélünk, akkor főként ennek a zsírrétegnek a megnövekedéséről beszélünk - mondja dr. Gulyás Tamás, a vitaminsziget. Nem lehet azonban kizárni a hasi bőr alatt elhelyezkedő zsírréteget sem, amely ugyancsak jelentősen meg tud vastagodni.

cukorbetegség hasi elhízás

Sokszor még vastagabb, mint az említett zsigeri zsír, tehát ezzel is van mit kezdeni. Két jellemzőjét mindenképpen érdemes megemlíteni: egyrészt ez a zsírréteg a hasizmokat borítja, így hasfali edzőgyakorlatokkal hatással lehetünk rá, másrészt helyzeténél fogva előrebillenti a test súlypontját. Egy felmérés szerint a kóros elhízás a túlsúly mértékétől függően akár 14 évvel rövidítheti meg az emberi életet. Részletek itt.

Nem tud hasról lefogyni? Cukorbetegség is állhat a hasi zsírpárna mögött

Az egyik, hogy esetenként a test vagy a medence hátrabillenését ellensúlyozza. Nőknél például a magassarkú cipő viselésének kompenzálására jöhet létre.

Ez lehet az oka annak, hogy sokszor még karcsú lányokon is kialakul egy kis köldök alatti pocak. A másik pedig, hogy a növekvő pocak tartási problémákat, következményes izomfeszültségeket, például háti fájdalmakat képes okozni.

  • Írta: Váczy Anikó 3 felnőttből 1 prediabéteszes.
  • Még a levegőtől is hízik? A cukorbetegség tünete is lehet!
  • Diabess Tea | Hogyan fogyhat a cukorbeteg?

A hasi elhízás 7 gyakori oka Alapvetően zsírról van szó, tehát minden olyan faktor szerepet játszik a létrejöttében, amely a többi típusú elhízás esetén is. Mindemellett vannak kifejezetten a hasi zsír növekedését fokozó faktorok is.

A finomított szénhidrátok túlzott fogyasztása kiugró vércukorszinteket okoz, ami zsírban raktározódik. A túl sokszor kiugró vércukorszint inzulinrezisztenciához vezet, aminek hatására a sejtek nehezen tudják felvenni a cukrot. A zsigeri zsír azonban kevésbé lesz rezisztens, így arányosan könnyebben fog növekedni.

Mikortól beszélhetünk hasi elhízásról? Miért veszélyes?

A transzzsírsavakban bővelkedő étrend átstrukturálja a zsírszövet eloszlását, a hasra koncentrálja, így akkor is megnöveli a testsúlyt, ha a bevitt kalóriamennyiséget ellenőrzés alatt tartjuk. Transzzsírsavak a salátaöntetekben, a ropogtatnivalókban, süteményekben, a kekszekben, a részben hidrogénezett olajban elősütött félkész ételekben fordulnak elő, de legfőképp a sokszor cukorbetegség hasi elhízás sütőolajokban.

A transzzsírsavak többsége - eltérően más zsíroktól - akkor keletkezik, amikor a folyékony olajokat iparilag hidrogénezik annak érdekében, hogy szilárd állagúak legyenek. A mozgás nemcsak azért fontos, mert energiát használ, hanem fokozza az anyagcsere-folyamatokat is.

Miért mondják,hogy a hasi típusú elhízás hajlamosít a cukorbetegségre?

A mozgáshiány ellenben lassítja az anyagcserét. A pocakot nemcsak sörpocak, hanem stresszpocak néven is szokták emlegetni.

cukorbetegség hasi elhízás

Bármilyen hangulatzavar, szorongás, depresszió miatt képesek vagyunk többet nassolni. Ez cukorbetegség hasi elhízás azonban nem csak erről van szó. Egy stresszhormon, a kortizol krónikusan magas szintje ugyanis kifejezetten hasi régióra lokalizálódó cukorbetegség hasi elhízás okoz.

A hasi elhízás lehetséges okai

Egy Yale egyetemen végzett kutatás szerint az emelkedett kortizolszinttel rendelkező - egyébként karcsú - lányoknak nagyobb volt a hasi zsírmennyisége az alacsonyabb kortizolszintűekéhez képest.

A meditáció segíthet kezelni a stresszt 5. Újabban kiderült, hogy az alvás fontos szerepet játszik az étvágy és a testsúly szabályozásában is. A megfelelő mennyiségű alvás egyébként segít a stressz ellensúlyozásában, és képes csökkenteni a megnövekedett kortizolszintet. Vizsgálatok szerint a kialvatlan kamaszok egyértelműen hajlamosabbak az elhízásra.

Ráadásul amikor alszunk, akkor a testhőmérsékletünk csökken, illetve ekkor termelődik a melatonin, amely az alvás hormonja.

Még a levegőtől is hízik? A cukorbetegség tünete is lehet!

Mindezek hatására emelkedik a növekedési hormon szintje, ami pedig a zsírégetés cukorbetegség hasi elhízás izomtömeg-növelés irányába hat. A nemi hormonok közül az alacsony tesztoszteron- illetve a magas ösztrogénszint felelős a hasi elhízásért.

Receptgyűjtemény Ez a weboldal sütiket cookie használ a látogatói élmény javítása érdekében, releváns hirdetések jelenítése, küldése miatt és az oldal forgalmának elemzése céljából. A sütik az Ön böngészojében tárolódnak, segítségükkel tudunk személyre szabott szolgáltatásokat nyújtani. A sütik beállítását Ön bármikor módosíthatja.

Nők esetében az ösztrogéntöbblet és a hasi elhízás sokszor policisztás ovárium szindrómával PCOS párosulhat, de fontos tudni, hogy ebben a kórképben a cukoranyagcsere zavara a legfőbb ok. A zsigeri zsír részt vesz a tesztoszteron ösztrogénné alakításában, férfiakon ezért paradox a helyzet.

Mária Balázs answered 11 év ago A hasi tipusú elhízásnál gyakoribb a cukorbetegség, a magas vérnyomás,a maga vérzsír sajnos! Zsuzsanna Német answered 10 év ago Tulajdonképpen mitől alakul ki pont a hasi elhizás? Nagyon sok nő, és úgyszint férfi is szenved ettől! Pár éve még Sopronba jártam a pajzsmirigybetegségemmel,ott mindig megvizsgált az endrokrinológus orvosom! Aztán ő is észrevette hogy hasra kezdtem hizni,megkérdezte tőlem hogy a szüleim közül van.

Így a hasi zsír okozat, de egyben ok is, és tovább rontja a helyzetet. Ha nő a pocak, több tesztoszteron alakul át ösztrogénné, romlik az arány, ami további hasi zsírtöbblethez vezet.

7 figyelmeztető jel, ami prediabéteszre utal

Mit tehetünk a hasi elhízás ellen? Cukorbetegség hasi elhízás komplex szénhidrátokat együnk, és fogyasszunk sok növényi rostot. Növeljük drasztikusan a zöldségek arányát az étrendben, a gyümölcsöket viszont csak módjával fogyasszuk! Mozogjunk rendszeresen! Nem kell sokat, a hangsúly rendszerességen van.

Célirányosan hasra is dolgozzunk, ezzel segítve a külső zsírréteg csökkentését. A has stabilitásának visszanyerésével a pocak elődomborodása is csökkenni fog.

Tanuljuk meg kezelni a stresszt! Nem a stressz kikapcsolása, hanem annak feldolgozása a kulcs. Ez lehet relaxáció, jóga, vagy bármi, amiben örömünket leljük.

Lehet, hogy érdekel